Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Konarskiego w Tarnowie

SP2 z drona

film o dwojce

Klasa trzecia wybrała się na jesienny pieszy rajd z Tuchowa przez wzgórze Furmaniec do „Tuchowskiego Lasu”. Wycieczka odbyła się 20 września br.

20180920 rajd 17Pierwszy postój zaplanowaliśmy na wzgórzu Furmaniec górującym nad Tuchowem. U jego podnóża znajduje się Klasztor oo. Redemptorystów, który również odwiedziliśmy. Ze szczytu wzgórza rozpościera się wspaniała panorama Pogórza Ciężkowickiego. Główną atrakcją Furmańca jest punkt widokowy opisany na specjalnie przygotowanej tablicy, a także metalowy krzyż oraz cmentarz nr 163 z okresu I wojny światowej. Na cmentarzu zapaliliśmy znicze, czytaliśmy tablice informacyjne o spoczywających żołnierzach. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej drogą prowadzącą do Zalasowej, by dotrzeć do ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej „Tuchowski las”.

Trasa rajdu biegła leśną drogą. Wędrując, obserwowaliśmy liczne karmniki dla ptaków i paśniki, czytaliśmy tablice przyrodnicze o rosnących w lesie drzewach i mieszkających w nim zwierzętach. Niektórzy z nas dłużej zatrzymali się przy ptakach śpiewających, które rozpoczynają swoje trele od godz. 3.00 rano i z zegarkiem w ręce można rozpoznać ich śpiew. Dłuższy postój zaplanowaliśmy przy Wielkim i Małym Stawie. W miejscu tym znajdują się 2 altanki, w tym jedna z rusztem metalowym, a druga z grillem murowanym. Szybko zebraliśmy chrust i rozpaliliśmy ognisko, w którym upiekliśmy kiełbaski. Bardzo lubimy ten punkt każdej naszej klasowej wędrówki. Jednak największą atrakcją jesiennego rajdu było samodzielne szukanie grzybów i bieganie po lesie. Wiemy już, jak wyglądają grzyby jadalne, znamy wiele ich nazw. Ostatnim przystankiem rajdu był sklep, w którym zjedliśmy wspaniałe lody. Oczywiście pogoda nam dopisała.

Zdjęcia

poznaj polske logo

Motto szkoły

Nie tylko rozwijanie umysłu
za pomocą nauk
i umiejętności,
lecz przede wszystkim
uszlachetnianie serc i dusz.

Stanisław Konarski

oferta sp2 txt

logo kuratorium

BIP

logo cke

MTH stopka granatowa

laboratoria logo2

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 im. S. Konarskiego w Tarnowie Rights Reserved.