Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Konarskiego w Tarnowie

SP2 z drona

film o dwojce

Korzystając z ostatnich słonecznych, ciepłych, jesiennych dni, uczniowie klasy III a wybrali się na wycieczkę do pobliskich Ciężkowic.

20201009 ciezkowice 13Podróż wynajętym busem prowadzonym przez sympatycznego kierowcę minęła szybko i bezpiecznie dotarliśmy pod gmach Muzeum Przyrodniczego im. Krystyny i Włodzimierza Tomków, gdzie rozpoczęliśmy naszą przygodę. Tutaj mieliśmy okazję obejrzeć wspaniałe naturalne okazy zwierząt, takich jak: żubr, łoś, wilk, niedźwiedź, lis, borsuk, bóbr i wiele innych, oraz niezliczone gatunki ptactwa, które w naturze trudno z bliska zobaczyć. Wiedzę o tajnikach ich życia czerpaliśmy z opowiadania pana przewodnika oraz wspaniałej multimedialnej wystawy.

Największym zainteresowaniem cieszyła się multimedialna podłoga, na której mogliśmy się poczuć nieziemsko. Niesamowite wrażenie wywarła na nas również wystawa kilkudziesięciu okazów ptaków batalionów, które , mimo iż są jednym gatunkiem, to każdy z nich ma nieco inne upierzenie i jest niepowtarzalnym egzemplarzem. Na koniec muzealnej przygody oczywiście zakupiliśmy sobie w tamtejszym sklepiku pamiątki, które będą się nam z tym miejscem kojarzyć. Były to głownie drewniane kolorowe ptaszki, gumowe wężyki i puszyste jeżyki lub szczurki.

Potem udaliśmy się na ciężkowicki rynek, gdzie przy niedawno ustawionym pomniku Ignacego Jana Paderewskiego wysłuchaliśmy nagrania pochodzącego z 1937 r. w oryginalnym wykonaniu mistrza. Mogliśmy usiąść obok artysty, gdyż pomnik ma formę ławeczki z siedzącą naturalnej wielkości postacią przy fortepianie. W tym miejscu zrobiliśmy sobie też przerwę na drugie śniadanie. Podczas spaceru wokół rynku mogliśmy podziwiać zachowaną do dzisiaj dawną charakterystyczną jego zabudowę.

Ostatnią atrakcją wycieczki było odwiedzenie słynnej „Czarownicy”. Choć te skałki leżące przy trasie to tylko niewielki skrawek Rezerwatu „Skamieniałe Miasto”, niektórym z nas z trudem przyszło wspinać się dość stromą ścieżką prowadzącą na mostek łączący dwie strony jezdni, którym bezpiecznie dotarliśmy do celu. Tutaj poznaliśmy legendę o powstaniu Skamieniałego Miasta i zrobiliśmy obowiązkowe zdjęcie z najbardziej znaną skałą w tle. Po powrocie na parking oczywiście nie mogliśmy przejść obojętnie obok sklepiku z pamiątkami, gdzie wydaliśmy resztę z ofiarowanych przez rodziców pieniędzy. Tym razem przebojem okazały się skaczące pająki oraz ciężkowickie pierniczki z nietoperzem.

Wycieczka była bardzo udana i pełni wrażeń, dotlenieni i radośni (choć z odrobiną żalu w sercach, że się już skończyło) wróciliśmy do szkoły.

Zdjęcia

poznaj polske logo

Motto szkoły

Nie tylko rozwijanie umysłu
za pomocą nauk
i umiejętności,
lecz przede wszystkim
uszlachetnianie serc i dusz.

Stanisław Konarski

oferta sp2 txt

logo kuratorium

BIP

logo cke

MTH stopka granatowa

laboratoria logo2

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 im. S. Konarskiego w Tarnowie Rights Reserved.