Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Konarskiego w Tarnowie

SP2 z drona

film o dwojce

28 października uczniowie klasy VI a wybrali się do Krakowa, gdzie zwiedzili Zamek Królewski na Wawelu oraz Katedrę.

Uczestniczyli w lekcji muzealnej, w czasie której dowiedzieli się m.in., jak wyglądało życie dworskie na Wawelu i jak zmieniał się zamek za rządów kolejnych królów. Atrakcją było wyjście na wieżę z Dzwonem Zygmunta oraz przejście przez Smoczą Jamę.

Do Krakowa wybraliśmy się pociągiem, tak więc na Wzgórze Wawelskie dotarliśmy, przemierzając pieszo tzw. Drogę Królewską, prowadzącą m.in. przez Bramę Floriańską, Rynek i ulicę Grodzką. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Katedry, którą oglądaliśmy, korzystając z tzw. audioprzewodników. Dzięki słuchawkom, które każdy otrzymał, mogliśmy doskonale słyszeć objaśnienia przewodnika. Obejrzeliśmy najważniejsze elementy wystroju Katedry, wiele usłyszeliśmy na temat związanych z nią wydarzeń i postaci historycznych, odwiedziliśmy Kryptę Wieszczów, czyli miejsce pochówku Adama Mickiewicza oraz Juliusza Słowackiego, weszliśmy na wieżę z Dzwonem Zygmunta, który nawet niektórzy próbowali rozkołysać – bezskutecznie oczywiście.

Kolejnym punktem wycieczki była lekcja muzealna na temat: Wawel - rezydencja władców Polski. W czasie tych nietypowych zajęć mogliśmy obejrzeć wiele wspaniałych komnat zamkowych, poznać dawne wyposażenie rezydencji królewskiej i życie ówczesnego dworu, podziwiać piękno XVI-wiecznych arrasów, dowiedzieć się wiele na temat stylów renesansowego i barokowego. Było to cenne uzupełnienie wiadomości zdobytych na lekcjach historii w szkole.

Na koniec oczywiście nie mogliśmy nie zajrzeć do Smoczej Jamy – symbolu Krakowa. U stóp kamiennego smoka zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie z groźnie wyglądającym rycerzem. Jak to na wycieczkach bywa, nie obyło się też bez zakupów mniej lub bardziej oryginalnych pamiątek.

ZDJĘCIA

poznaj polske logo

Motto szkoły

Nie tylko rozwijanie umysłu
za pomocą nauk
i umiejętności,
lecz przede wszystkim
uszlachetnianie serc i dusz.

Stanisław Konarski

oferta sp2 txt

logo kuratorium

BIP

logo cke

MTH stopka granatowa

laboratoria logo2

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 im. S. Konarskiego w Tarnowie Rights Reserved.